A ’60-as évekre mélypont alakult ki a kerékpáreladásokban, amivel egyidejűleg a gyártók nagy mértékben érezhették a nyilvánosság hiányát, a Tour-on való szereplés elmaradását.
1962-ben ennek hatására visszatértek a márkaszponzorált csapatokhoz. Ezt követően Dopping botrányok törtek ki és 1966-ban kerékpáros tömegtüntetést is tartottak a versenyzők, ami mögött egy, a szponzorok által provokált akciót sejtett a közvélemény.
A közelégedetlenség hatására 1967-’68-ban visszatértek a Nemzeti csapatokhoz, de a különböző országok közti ellentétekből adódó feszültségek miatt, valamint, hogy a márkák igazságtalannak tartották, hogy az általuk egész évben támogatott sportolók nem képviselhetik támogatóikat ebben a modellben jobban széthúztak a sportolók, mint a márka-szponzorált versenytípusban.
1969-óta, a 2 éves visszatérés után, újra a márka-szponzorált csapatok indultak a Tour-on, ami a Tour rendezőitől függően bármikor megváltozhat.
Forrás: Tour de France