Már 277 szócikk közül válogathatsz.

Sziasztok, Bringások! A Biciklopédia elindításával egy olyan webes kerékpár (más néven bicikli) tudástárat hoztunk létre, amely bárki által hozzáférhető és alakítható. Legyetek Ti is a Biciklopédiát építő közösség tagjai, és járuljatok hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Ha pedig szeretnétek az oldal hivatalos szerkesztői közé tartozni, jelentkezzetek az info@biciklopedia.hu címen!
Szponzorált linkek


Abroncsfék

 

A pneumatikus kerék feltalálása előtti időkben volt elterjedt, ez az egyszerű technikával működő Fékrendszer. Az abroncsfék a kerék és egy ahhoz hozzányomott, rendszerint bőr végű rúd,amit a kormány jobb oldalára felszerelt rúdon és csuklókon keresztül mozgathatunk.
A kerék fékezése a gumiabroncs felszínén zajlik, ami nagyban megnöveli annak az elhasználódását és nedves időben drasztikusan csökkenő hatásfokkal kell számolnia a kerékpárosnak.
Az 1880-as évektől egészen az 1950-es évek gyermekkerékpárjaiban is alkalmazták ezt a fékrendszert, valamint a fejlődő országokban készítettek ilye típusú kerékpárfékkel felszerelt bicikliket.
A levegővel felfújt, pneumatikus kerék elterjedésével egy új fékfajta jelent meg, amely a kerékabroncshoz hozzáérő, és így súrlódást/blokkolást kiváltó hatással lassulást eredményező fékmechanizmust alkalmazott. Ez az abroncsfék.
Az abroncsfék a kerékabroncshoz szorított részén jellemzően gumi vagy régebben bőr darabot alkalmaztak.

 

Fék


A tartókaros, patkó alakú fékek közé sorolható féktípusok:

 

Egy oldalú tartókaros toló-fék

 

Két oldalas tartókaros toló-fék

 

Forrás: Bicycle brake systems

Szponzorált linkek

 





Médiapédia Patikapédia Netpédia Jógapédia Vinopédia Webfazék Mammutmail
marketing és média tudástár egyészségügyi enciklopédia internetes tudástár jóga tudástár borászati tudástár receptek online nagy fájlok küldése

CRITICALMASS