A porfestés a városi bringások körében egyre ismertebb eljárás az acél váz ellenálló szinezésére. A technológia lényege, hogy hagyományos festés helyett rendkívül finom szemcsézetű műanyag port szórnak a vázra, majd kemencében ráolvasztják. Ez a módszer talán a legalkalmasabb arra, hogy egy régi, ütött-kopott kerékpár vadonatújjá változzon.
A porfestés (más néven szinterezés) a festeni kívánt felület tisztításával kezdődik. A tisztítás első fázisában homokszórással eltávolítják a régi festéket, rozsdát és egyéb szennyeződéseket. Nagy nyomású levegővel homokszemeket fújnak a vázra, amelyek szépen leverik róla a régi festéket és minden szilárd szennyeződést. A végeredmény fémtiszta, rozsdamentes felület. Az esetleges zsíros szennyeződést, amellyel nem bírt a mechanikus tisztítás, vegyszeres fürdővel távolítják el. Ezután permetezik a vázra a kiválasztott színű port. A porszemek elektrosztatikus vonzás során a vázhoz tapadnak, majd a kemencében cseppfolyós halmazállapotúra olvadnak, hibátlan, összefüggő, erős, festékszerű bevonatot alkotva a fémfelületen.
Szinterezés előtt a vázból mindent ki kell szerelni, ki kell ütni a kormánycsapágy bepréselt csészéit is. A vázban található meneteket csavarokkal le kell dugózni, ugyanis a homokszórás tönkreteheti, a porfestés pedig eltömítheti azokat.
Miután elkészült a porfestés, gyakorlatilag teljesen új vázon kezdődhet meg a kerékpár építése.
A kerékpár felújítók design-fantáziájának szinte semmi sem szab határt, hiszen az alkatrészek széles színválasztékban kaphatóak, legyen szó felniről (abroncs), küllőről, a hajtás vagy a fékrendszer alkatrészeiről. Az utóbbi években lomtalanításból származó, olcsó, régi, jó minőségű biciklik százai születtek újjá ezzel a módszerrel.