A 2011-es Shimano újdonsággal ismerkedhetünk meg. 298 grammal karcsúbb lett elődjénél.
Megerősített fékkel, stabilabb kerekekkel, 2 illetve 3 első tányérral lesz kapható az all-mountain csoport. A fékpofákon aluminium lamellák lesznek, a fékek jobb hűlése érdekében. A féktárcsák a szokásos 140, 160 és 203 mm-es méretekben lesznek kaphatóak és acél-aluminium-acél konstrukciójának köszönve is jobb a hőelvezetés, így 10%kal hatákonyabb fékezőerővel rendelkezik a jelenlegi XTR csoport fékjénél.
A váltókarok 2 illetve 3 áttétel közötti állítását I-Spec rendszerrel tudjuk végezni, és ergonómiájuk is sokat javult.
Az XC-re szánt pedál 310 grammos, addig a mountain verzió 398 gramm, nagyobb fekvésű felülettel.
A három tányéros hajtóműnél az áttétek közelebb kerültek egymáshoz (42-32-24), finomabb váltást eredményezve. Titán-karbon ötvözettel készítették a középső tányért.
Két tányéros hajtómű esetén kisebb lett a Q-faktor is. A hajtómű elérhető lesz 38-26, 40-28, 42-30, 44,30-as lefokozással.
A hátsó váltó rövidebb kanállal rendelkezik, Shadow-elv alapján működik, csökkentve a fennakadás lehetőségét.
A 10 sebességes kazetta 11-34-es és 11-36-os leosztású lesz, egyenletesebb 9 sebességes elődjénél.
Az első váltó 8 fokozatú lesz, egyenesen a vázra csavarozható változatban is.
A fékek egy darabból készülnek, a dugattyú kerámiából készült, merevebb, és jobb hőszigetelő testvérénél.