A „Bubi”, vagyis a közbringa hálózat olyan közlekedési csomópontokban elérhető, bárki számára ingyen vagy minimális díjért igénybe vehető, sűrű hálózati lefedettségű „egyéni közösségi közlekedési eszköz”, amely most robbanásszerűen terjed Európa, újabban pedig Észak-Amerika és Kelet-Ázsia szerte.Budapest is ki szeretné építeni ezt a rendszert, amelyet röviden csak „Bubi”-nak neveznek.
A Főpolgármesteri Hivatal és a Magyar Kerékpárosklub közösen dolgozik azon, hogy a város lakói 2011. nyarán már igénybe vehessék ezt a szolgáltatást. A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában levő Parking Kft. valósíthatja meg az 1,06 milliárdos projektet, melyet az Európai Unió maximum 900 millió forinttal támogathat.
2011. nyarára 74 dokkoló állomásból álló rendszert építenek ki, 1011 db. igénybevehető kerékpárral. Pesten 58, Budán 15, a Margitszigeten 1 db. állomás várja a tekerni vágyókat átlagosan 20 [kerékpár]?ral, egymástól megközelítőleg 500 méteres távolságban.
Első körben a Margit híd és a Petőfi híd közötti területet fedi le: a pesti oldalon a Nagykörút-Városliget - Újpesti rakpart, a budai oldalon Széna tér - Margit körút - Duna-part és a Pázmány Péter sétány által határolt, összesen 12,75 km2 területen.
A Bubi használata:
Egy regisztrációt követően – ami a tervek szerint lekerékpározható lesz – mindenki használatba veheti a bicikliket. Az első fél óra ingyenes, a következő fél óra egy darab BKV jegy árának, további fél óra pedig két darab BKV jegy árának felel meg. Használat után fizetni bankkártyával, hitelkártyával, vagy mobiltelefonnal is lehet majd.
A lopások megakadályozása érdekében a gyűjtőállomásokon kamerák figyelik a kerékpárokat, illetve a biciklik is egyedi kialakításúak, speciálisak lesznek.
A közösségi kerékpáros közlekedési rendszer, vagyis a KKKR létesítésével a cél a budapesti, elsősorban a belvárosi utazásokhoz hatékony és környezetbarát alternatíva létrehozása, a jelenleg elérhető kínálat szélesítése, a jelenlegi közlekedési problémák csökkentése.